Mana batasnya FACEBOOK....


whoaaaa..tanpa disedari dah 3 hari berlalu tanpa entri baru...saya pun tak tau nak posting apa sehingga tidak sedar masa berlalu gitu cepat oo..hihi..
Mmg tidak terlintas pun mau posting entri baru ni,
tapikan suatu hari saya blogwalking dan tiba2 terpaku sehingga mengintip kat blog
sha da owesome
saya ada terbaca entri baru dia yang bertajuk
"guna hak berfikir sebelum bersuara yaw"
memang terasa sangat gila tahap gaban laa posting tu bila membacanya..
*mcm mau tecabut jantung saya*..
hilang rasa hati untuk mau bercakap tentangnya,
kamu baca la sendiri ditempatnya..

okla,balik kepada kepada topik saya,..,entri kali ni memang berkait sikit la dengan entri sha tu.,
FACEBOOK disalahgunakan!!
yAA..kebanyakan org mmg tidak sedarkan ni,malah menyokong nya lagi...huh..
gambar yang dirasanya lucu oleh yang tukang posting tu tetapi berbaur sexsaas....

*contoh sahaja*
^
^
^
^

Gambar yang saya maksudkan tuu mengenai seorang perempuan berpakaian bikini berlarian di tepi pantai sehingga tak sedar seluar dalamnya terlondeh dan terlihat laa *tut tut*,..warghh,tak payah la saya mau sediakan contoh gambar tuu...
saya tak salah kan perempuan tu kerana mungkin dia tak sedar ada orang telah mengambil gambarnya,dan lagi teruk,dorang heboh-hebohkankan gambar tu kat facebook wall dorang dan sharekan sekali dengan kawan-kawan dorang..malah yang tukang komen tu rancak lah berkomen-komen tentang pic tu..
bukan kah busybody namanya tu??dan lagi heran dorang buat ni gambar sebagai pengajaran...adaka patut?,dorang tak hirau ka perasaan perempuan dalam pic tu??mcm mana kalau disebabkan gambar ni,dia bunuh diri disebabkab malu..tiada maruah kah dia kamu buat dia begitu dan berani kah kamu edarkan gambar tu andainya perempuan dalam gambar tu artis terkenal atau anak orang terhormat,...cubala~~

saya harap selepas ni,tidak payah la orang tu posting-posting kat wall facebooknya yang menjatuhkan maruah org lain sebab dalam tidak sedar orang tu juga sendiri boleh terkena..
lebih baik jaga tepi kain sendiri la yaw,manatau ada yang kuyak disiring..

Hanya ingin mengongsikan sesuatu yang memang tidak patut di kongsikan,
disebabkan tiada apa yang ingin dikongsi...
adalah tidak layak untuk menjadi facebooker...


may all da readers here wil be our last standing facebook pride,
together we shall correct the wrong side of that facebooker,
and there will be peace!


11 comments:

Muslihah Mohd Razali said...

oh. thanks gitau pasal sha ohsem tu. saya dah baca dah.

pasal facebook, memang geramla pasal tak hormat orang lain ni.

harap2nya, kita semua ni, tergolong dalam golongan yang hormat menghormati satu sama lain la ye..

gaararex said...

yup,kalau la semua org menghormati privasi setiap org,mmg tiada hal seperti yang tidak diduga ini terjadi..,,.thx for da komen mus..

sha ohsem said...

rex, sekarang ni da jadi macam satu format je.. lau x puas ati main lantang je bersuara... xnak dah pi kaji ke pape ke.. n lagi satu gambar2 yg x sepatutnya xperlulaa nak upload kat fb.. buka aib tu x elok.. kan rex kan?

gaararex said...

mmg betul tu sha!..mcm satu format suda bagi dorang...mula2 dengan bahasa yang tidak patut di baca,sampai la kepada gmabr2 yang tidak patut dilihat~~tak di layan,makin menjadi la pulaa...huhu..sa harap dorang sedar2 la sikit pasal ni,...bukan satu umur yang mengikuti fb ni,malah belum belasan tahun pun suda pandai membuka fb oo..dunia,dunia~~

KertasWarnaMerah said...

ye..ada pro dan kontra...

MiSz AzUmI said...

rex, ptama skali umi nk ckap tmpat cmment rex special..:P
err..oke, yg scond..umi skong sgt pndapat rex..
umi rsa org yg sebar-2 kan pic tu slh..n tuan pnya pic tu pon slh..sbb brpakaian x sopan..
klau dya x upload pic centu xdela org lain dok sbuk-2 nk cmment pic dya..pastu bila dh rmai yg cmment..mulala pic tu terpublish dkat home kta..x pasal-2 kita pon dapat dosa skali sbb tgok gmbr-2 cmtu..kan rex kann..

gaararex said...

yup misz azumi..tapi kan misz azumi,yang jadi mangsa tu pompuan sbenarnya,sebab gambarnya diambil tanpa disedari pun..tak ke nama nya langgar privasi org kalau gitu..huhu

-SUPERGIRL- said...

Mee penah kena :((

Jambu Batu said...

sweetnyee..blog wrne pink..nice sgt..

gaararex said...

kesian ko supergirl..huhu

gaararex said...

jambu batu..bukan pink..purple laaaaaa..ehe