"Copy and Paste" Disalah Ertikan..


Copy and paste atau kata lain meniru dan salin semula...sudah menjadi tabiat bagi semua pengguna internet untuk mengamalkan tabiat ni(termasuk saya).
Tapi yang hairannya,ramai orang menyalah ertikan maksud copy paste ni..nampak saja org posting yang diambil dari blog lain terus menuduh kami yang bukan-bukan bahawa kami mengambil hak cipta org untuk kepentingan sndiri..tapi sbenarnya tujuan kami baik iaitu ingin berkongsi ilmu dengan pengguna lain berdasarkan sumber diambil dari web lain...
Apa salahnya berkongsi??atau ada yang menganggap org yang berkongsi ni hanya ingin mencari nama sedangkan pemiliknya nya langsung tdk mendpt kebaikan..itu ka yng difkir oleh pemilik??menyumbangkan sesuatu untuk mendpt nama..mungkin juga,tapi saya percaya tidak semua begitu.
Bagi saya,org yaang berkongsi ini harus dihargai juga kerana sangup membuang masa berjam-jam hanya untuk mencari maklumat yang boleh dikongsi bersama..lagipun kebaikan yang kami dpt,semakin bnyk yang dikongsi,semakin tinggi ilmu pengetahuannya..

Kepada tukang copy and paste,guna la sebaik-baiknya tabiat ni,dngan itu mereka akan faham juga tujuan dan maksud sebenarnya..

ramai-ramai la kita amalkan kerana "sharing is caring".


sa puas hati suda kalau ada yang baca...thx

0 comments: